ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κώστας Καρυωτάκης: Λυκαβηττός

Λυκαβηττός

Κι ανέβηκα! Και ξέφυγα! Και χάμουη Αθήνα σα να πέθανε. Τα μύραβουνίσια με χτυπήσανε. Τριγύρατα πεύκα είναι προστάτισσα φρουρά μου.
5Και δρόμο θε να δώσω στη χαρά μου!Τ’ αγέρι πνέει σα ν’ άνοιξεν η θύρατου Παραδείσου. Πίσω σα να επήραγια λίγο της ψυχής την παρθενιά μου.
Ήλιος! Χρυσή στο βάθος η λουρίδα10της θάλασσας αστράφτει του Φαλήρουκαι το νησί μου χάνεται πιο πίσω.
Μ’ εξάγνισε το ανέβασμα, πατρίδα,και θά ’ρθω με τη βάρκα μου του ονείρουμε τα κουπιά του πόθου θα κινήσω…

  Το σονέτο αυτό του Έλληνα ποιητή και πεζογράφου Καρυωτάκη, με το όνομα Λυκαβηττός, δημοσιεύτηκε στον «Νουμά» (765) στις 15 Αυγούστου του 1922, ένα χρόνο μετά την έκδοση των Νηπενθών και λίγες μέρες πριν την καταστροφή της Σμύρνης. 
  Τέλος, σας παραθέτουμε ένα σύντομο βιογραφικό, αυτού του μεγάλου Έλληνα ποιητή και πεζογράφου.

Βιογραφία του Κώστα Καρυωτάκη


  Ο Κώστας Καρυωτάκης (30 Οκτωβρίου 1896 – 21 Ιουλίου 1928) ήταν Έλληνας ποιητής και πεζογράφος. Γεννήθηκε στην Τρίπολη στις 30 Οκτωβρίου 1896 και αυτοκτόνησε στην Πρέβεζα το απόγευμα της 21ης Ιουλίου 1928. Θεωρείται ως ο κυριότερος εκφραστής της σύγχρονης λυρικής ποίησης και τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από τριάντα γλώσσες. Η ποίησή του διδάσκεται σε αρκετά Πανεπιστήμια της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Για το έργο του έχουν γραφεί εκατοντάδες εργασίες και βιβλία, πραγματοποιήθηκαν δε δεκάδες ειδικά συνέδρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Πείτε μας την Γνώμη σας για τον Λυκαβηττό!!!